Νέες λεωφορειολωρίδες σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, χωρίς όμως σε αυτές να κυκλοφορούν ταξί, έχει στο πλάνο του το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. «Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, μέσω της αύξησης της εμπορικής ταχύτητας των αστικών εντός των λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων», δηλώνει ο αρμόδιος υφυπουργός, Σπύρος Βούγιας, ο οποίος προαναγγέλλει την επέκταση του μέτρου μέσα στο 2011.
Για το... καυτό ζήτημα των ταξί, που σήμερα επιτρέπεται να κυκλοφορούν συγκεκριμένες ώρες μέσα στις λεωφορειολωρίδες, το υπουργείο φαίνεται να ψάχνει για τη «χρυσή τομή». «Στις ήδη υπάρχουσες λεωφορειολωρίδες, λόγω της οικονομικής συγκυρίας αλλά και λόγω των έργων κατασκευής του μετρό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μπορεί να διατηρηθεί το υπάρχον καθεστώς, που επιτρέπει στα ταξί να διέρχονται από αυτές συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Ομως, οι νέες λεωφορειολωρίδες ή οι επεκτάσεις των υπαρχουσών πρέπει να είναι ελεύθερες από ταξί», υπογραμμίζει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.Ωστόσο, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Παναγιώτης Παπαϊωάννου, σημειώνει ότι ταξί θα πρέπει να κυκλοφορούν σε λεωφορειολωρίδες μόνον εφόσον αποδεδειγμένα δεν προκαλούν την παραμικρή επιβάρυνση στην κυκλοφορία των λεωφορείων και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
«Στις λεωφορειολωρίδες απ' όπου διέρχεται μεγάλος αριθμός αστικών, όπως για παράδειγμα στην Τσιμισκή, τη Βασιλίσσης Ολγας και την Εγνατία, έχει αποδειχθεί από συγκεκριμένες έρευνες, αλλά και από τα στοιχεία του συστήματος τηλεματικής του ΟΑΣΘ ότι τα ταξί δημιουργούν σημαντικές καθυστερήσεις στην κυκλοφορία των λεωφορείων, αυξάνοντας τους χρόνους διαδρομής τους και φυσικά μειώνοντας την ταχύτητά τους», λέει με νόημα ο κ. Παπαϊωάννου.
Παράλληλα, ο Σπύρος Βούγιας προτίθεται να ζητήσει από δημάρχους της δυτικής Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα το δήμαρχο Παύλου Μελά και το δήμαρχο Νεάπολης - Συκεών, να μελετήσουν και να συνηγορήσουν στην επέκταση των λεωφορειολωρίδων και σε δικούς τους δήμους, ώστε με τον ίδιο αριθμό λεωφορείων να επιτευχθούν καλύτερες συχνότητες και περισσότερα δρομολόγια.
«Εχει αποδειχθεί ότι οι λεωφορειολωρίδες λειτουργούν, εκτός των άλλων, σε βάρος της παράνομης στάθμευσης και διευκολύνουν όχι μόνο την κίνηση των λεωφορείων αλλά και των ΙΧ, τα οποία κινούνται ελεύθερα στις υπόλοιπες λωρίδες», καταλήγει ο Σπύρος Βούγιας.
Οι δρόμοι
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος βασίζεται σε μελέτη του 2003, προβλέπει, σε πρώτη φάση, την επέκταση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων στους οδικούς άξονες: Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, από τη συμβολή της με την Κωνσταντίνου Καραμανλή μέχρι τη συμβολή της με τη λεωφόρο Στρατού, λεωφόρο Στρατού, Αγγελάκη, Εθνικής Αντιστάσεως, από τη συμβολή της με τη Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι τη συμβολή της με την Αιγαίου, Γεωργίου Παπανδρέου (πρώην Ανθέων) από τη συμβολή της με τη Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι τη συμβολή της με τη Θεμιστοκλή Σοφούλη.
Εξάλλου, το αρμόδιο υπουργείο, σε συνεργασία με το ΣΑΣΘ, προχωρά σε αλλαγές του θεσμικού πλαισίου, ώστε να απλοποιηθεί, κυρίως όμως να γίνει πιο γρήγορη η λήψη αποφάσεων σχετικά με τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης, διά του αρμόδιου αντιδημάρχου Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέα Κουράκη, είναι ένθερμος υποστηρικτής των λεωφορειολωρίδων. «Αποτελεί δέσμευσή μας η επέκτασή τους και θεωρούμε αναγκαία την αστυνόμευσή τους. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς πρέπει να ενισχυθούν με κάθε τρόπο», δηλώνει ο κ. Κουράκης.
Οσον αφορά τη χρηματοδότηση, υπάρχει ειλημμένη απόφαση από τον ΟΑΣΘ, παρότι δεν αποτελεί αρμοδιότητά του, να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων.
aggelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!