Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

"Να συνεχιστεί το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη"

Ερώτηση κατέθεσε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, Β' Πειραιά  Μαρία Γιαννακάκη σχετικά με το Πρόγραμμα  Εκπαίδευσης των παιδιών της  μουσουλμανικής μειονότητας στη  Θράκη

 Η ερώτηση απευθύνεται προς τον κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού και έχει ως εξής:

"Στόχος του Προγράμματος είναι η μείωση της σχολικής διαρροής και η αρμονική ένταξη των παιδιών  της μουσουλμανικής μειονότητας  της Θράκης στο εκπαιδευτικό σύστημα  και την ευρύτερη κοινωνία με την ενίσχυση της επίδοσης και της ελληνομάθειας.
Ο στόχος του προγράμματος εξυπηρετείται μέσα από μια σειρά  δράσεων στις οποίες συμμετέχουν 7.000 παιδιά της μειονότητας (από νήπια  έως μαθητές λυκείου) και οι οποίες περιλαμβάνουν μαθήματα ελληνομάθειας  και στήριξης με τη βοήθεια καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων και νέων τεχνολογιών σε (α) 66 σχολεία της α’ βάθμιας και της β’βάθμιας εκπαίδευσης μετά το πέρας των μαθημάτων (β) στα 10 Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος στην Ξάνθη και την Κομοτηνή, τον Εχίνο, το Εύλαλο, το Σέλερο και το Δροσερό (Ξάνθης), τον Ίασμο, την Οργάνη, τις Σάπες (Ροδόπης) και στην περιοχή Άβαντος στην Αλεξανδρούπολη, (γ) σε 46 σχολεία απομακρυσμένων μειονοτικών χωριών, μετά το κανονικό ωράριο, που επισκέπτονται οι 4 κινητές μονάδες του Προγράμματος, και (δ) στα Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων στα Κέντρα και το καλοκαίρι σε κατασκηνώσεις. Τέλος, ομάδες κοινωνικών λειτουργών παρεμβαίνουν με στοχευμένες δράσεις σε 9 οικισμούς Ρομά, μελών της μουσουλμανικής μειονότητας, όπου τα παιδιά εμφανίζουν ασταθή φοίτηση και πολύ χαμηλή επίδοση (Αλάν Κουγιού, Ηφαίστου, Δροσερού, Γκασκανέ, Ασί και Ματζίρ Μαχαλά, Ηλιόπετρας, Μαχαλά Σαπών και Άβαντος). Επιπλέον επιμορφώνεται συστηματικά το σύνολο των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στο έργο, ενώ 300 ενήλικες, κυρίως μητέρες των παιδιών, μαθαίνουν ελληνικά.

Στα θετικά αποτελέσματα του Προγράμματος συγκαταλέγεται η  σημαντική συμβολή στη μείωση της παρατηρούμενης σχολικής διαρροής των μουσουλμάνων μαθητών, στην αύξηση της συμμετοχής τους στη δευτεροβάθμια  εκπαίδευση και στη θεαματική  αύξηση σχολικής παρακολούθησης των κοριτσιών τα οποία εγκατέλειπαν μαζικά την εκπαίδευση με την αποφοίτησή τους από το δημοτικό σχολείο. Επίσης έχει λάβει αναγνώριση από το Συμβούλιο της Ευρώπης και τον ΟΗΕ.

Επειδή
  1. Η  ισότιμη μεταχείριση των ομάδων με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και η εξασφάλιση αρμονικής συνύπαρξης εντός του ευρύτερου κοινωνικού ιστού—με όρους δικαιοσύνης και δημοκρατίας—είναι αναγκαία προαπαιτούμενα για την κοινωνική συνοχή και ευημερία.
  2. Η εκπαίδευση και η πρόσβαση στη γνώση διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνική συνοχή.
  3. Το Πρόγραμμα τελειώνει στο τέλος του 2013 και δεν έχει υπάρξει ούτε προκήρυξη για νέο ούτε έχει δοθεί παράταση για το υφιστάμενο.

Ερωτάται ο  κ. Υπουργός

Σε ποιές ενέργειες προτίθεται να προβεί άμεσα ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα και χωρίς ολέθρια χρονικά κενά το εν λόγω Πρόγραμμα;

Η ερωτώσα Βουλευτής
Μαρία Γιαννακάκη"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...