Στην αναθέρμανση του ενδιαφέροντος δυνάμει επενδυτών, ξένων και Ελλήνων, για την παραγωγή και διακίνηση βιοαιθανόλης στη χώρα μας, οδήγησε ο σχηματισμός κυβέρνησης, η απουσία της οποίας, τους είχε αναγκάσει να διακόψουν κάθε είδους διαπραγμάτευση που είχαν με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές.
«Η πολιτική σταθερότητα οδήγησε τους επενδυτές σε στροφή 180 μοιρών και λαμβάνουμε τηλεφωνήματα από μέρη της γης που δεν περιμέναμε ποτέ», είπε μιλώντας στο ΑΜΠΕ ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πετρελαϊκής Πολιτικής, Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του αρμόδιου υπουργείου, Αθανάσιος Ζαχαρόπουλος. Οι δηλώσεις του έγιναν στο περιθώριο Διεθνούς Συνεδρίου που πραγματοποιεί στη Θεσσαλονίκη η Ανατολική ΑΕ, με θέμα «Το ευρωπαϊκό μοντέλο παραγωγής βιοαιθανόλης 1ης γενιάς από γλυκό σόργο σε αποκεντρωμένες μονάδες».
Όπως εξήγησε ο κ. Ζαχαρόπουλος, ήδη, στο προσεχές διάστημα πρόκειται να ανάψει το πράσινο φως, εκτός απροόπτου, σε δύο Έλληνες επενδυτές, μία πετρελαϊκή και μια εμπορική επιχείρηση, που έχουν ζητήσει άδεια προκειμένου να ξεκινήσουν δοκιμές ανάμειξης και διακίνησης μικρής ποσότητας βιοαιθανόλης στη βενζίνη. 'Αλλωστε, όπως διευκρίνισε, βάσει χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί, στόχος είναι η διακίνηση του ευγενούς αυτού καυσίμου θα πρέπει να ξεκινήσει στη χώρα
μας το 2013. Στο μεταξύ, ενθαρρυντικά καταγράφονται και τα μηνύματα που εκπέμπουν δυνάμει επενδυτές, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής βιοαιθανόλης στη χώρα μας. Η λειτουργία ενός τέτοιου εργοστασίου, θα παρέχει όπως διευκρίνισε, και τις απαιτούμενες «εγγυήσεις» στον αγροτικό πληθυσμό που επιθυμεί να ασχοληθεί με την καλλιέργεια γλυκού σόργου για την παραγωγή βιοαιθανόλης.
Για την κατασκευή ενός τέτοιου εργοστασίου απαιτείται τουλάχιστον ενάμιση χρόνος δουλειάς, και σύμφωνα με δηλώσεις της μηχανολόγου/μηχανικού στο Περιφερειακό Ενεργειακό Κέντρο Κ. Μακεδονίας /Ανατολική ΑΕ, Ειρήνη Τσακιρίδου, το κόστος του, βάσει υπολογισμών που έχουν γίνει για μονάδα δυναμικότητας 10.000 τόνων άνυδρης βιοαιθανόλης, εκτιμάται στα 30 εκατ. ευρώ, με απόσβεση εντός εξαετίας.
Αναφερόμενος στο έργο της αρμόδιας επιτροπής που συστάθηκε για να γνωμοδοτήσει αναφορικά με τις ρυθμίσεις που θα πρέπει να ισχύσουν για να εισαχθεί ομαλά και με ολοκληρωμένη στρατηγική η βιοαιθανόλη στην ελληνική αγορά, ο κ. Ζαχαρόπουλος επεσήμανε ότι μένει να ολοκληρωθεί το πόρισμα σχετικά με τους εναλλακτικούς τρόπους που θα μπορούμε να κινηθούμε, έτσι ώστε μετά η πολιτική ηγεσία να ζυγίσει τα υπέρ και κατά και να δώσει το σήμα για το πώς θα γίνει η ενσωμάτωση. Δηλαδή, η πολιτική ηγεσία θα αποφασίσει για τον εάν θα πάμε με απευθείας ανάμειξη της βιοαιθανόλης με τη βενζίνη, ή με μετατροπή της ή εάν τελικά θα χωριστεί η χώρα σε ζώνες, ώστε να υπάρχουν διαφορετικά καύσιμα, λόγω προβλημάτων διακίνησης που ίσως να δημιουργήσουν προβλήματα στην ποιότητά του. «Το πάν είναι να αποφευχθεί να φτιαχτεί ένα νέο καύσιμο που θα προκαλέσει προβλήματα, όπως αυτά που δημιουργήθηκαν στο παρελθόν με το βιοντίζελ σε κάποιες περιοχές», ξεκαθάρισε. Μεταξύ άλλων τόνισε, ότι το στάδιο διακίνησης και αποθήκευσης της βιοαιθανόλης θα ακολουθεί τη διαδικασία και διαδρομή της βενζίνης, ενώ σημείωσε ότι βάσει ισχύουσας νομοθεσίας, εφόσον παραχθεί βιοαιθανόλη με ελληνικές πρώτες ύλες, θα πρέπει να απορροφηθεί από τα διυλιστήρια υποχρεωτικά.
Απαντώντας σε όσους προβληματίζονται με την καλλιέργεια ενεργειακών φυτών και με το ενδεχόμενο να αντικαταστήσουν άλλες που προσφέρουν σημαντικά στη διατροφική αλυσίδα της χώρας μας, ο κ. Ζαχαρόπουλος ξεκαθάρισε ότι μέλημα της επιτροπής είναι να μην δημιουργηθεί ένα τέτοιο κενό και προς αυτήν την κατεύθυνση ήδη βρίσκονται σε αναζήτηση εκτάσεων που είτε δεν καλλιεργούνται με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, είτε παραμένουν «ανενεργές».
«Η πολιτική σταθερότητα οδήγησε τους επενδυτές σε στροφή 180 μοιρών και λαμβάνουμε τηλεφωνήματα από μέρη της γης που δεν περιμέναμε ποτέ», είπε μιλώντας στο ΑΜΠΕ ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πετρελαϊκής Πολιτικής, Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του αρμόδιου υπουργείου, Αθανάσιος Ζαχαρόπουλος. Οι δηλώσεις του έγιναν στο περιθώριο Διεθνούς Συνεδρίου που πραγματοποιεί στη Θεσσαλονίκη η Ανατολική ΑΕ, με θέμα «Το ευρωπαϊκό μοντέλο παραγωγής βιοαιθανόλης 1ης γενιάς από γλυκό σόργο σε αποκεντρωμένες μονάδες».
Όπως εξήγησε ο κ. Ζαχαρόπουλος, ήδη, στο προσεχές διάστημα πρόκειται να ανάψει το πράσινο φως, εκτός απροόπτου, σε δύο Έλληνες επενδυτές, μία πετρελαϊκή και μια εμπορική επιχείρηση, που έχουν ζητήσει άδεια προκειμένου να ξεκινήσουν δοκιμές ανάμειξης και διακίνησης μικρής ποσότητας βιοαιθανόλης στη βενζίνη. 'Αλλωστε, όπως διευκρίνισε, βάσει χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί, στόχος είναι η διακίνηση του ευγενούς αυτού καυσίμου θα πρέπει να ξεκινήσει στη χώρα
μας το 2013. Στο μεταξύ, ενθαρρυντικά καταγράφονται και τα μηνύματα που εκπέμπουν δυνάμει επενδυτές, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής βιοαιθανόλης στη χώρα μας. Η λειτουργία ενός τέτοιου εργοστασίου, θα παρέχει όπως διευκρίνισε, και τις απαιτούμενες «εγγυήσεις» στον αγροτικό πληθυσμό που επιθυμεί να ασχοληθεί με την καλλιέργεια γλυκού σόργου για την παραγωγή βιοαιθανόλης.
Για την κατασκευή ενός τέτοιου εργοστασίου απαιτείται τουλάχιστον ενάμιση χρόνος δουλειάς, και σύμφωνα με δηλώσεις της μηχανολόγου/μηχανικού στο Περιφερειακό Ενεργειακό Κέντρο Κ. Μακεδονίας /Ανατολική ΑΕ, Ειρήνη Τσακιρίδου, το κόστος του, βάσει υπολογισμών που έχουν γίνει για μονάδα δυναμικότητας 10.000 τόνων άνυδρης βιοαιθανόλης, εκτιμάται στα 30 εκατ. ευρώ, με απόσβεση εντός εξαετίας.
Αναφερόμενος στο έργο της αρμόδιας επιτροπής που συστάθηκε για να γνωμοδοτήσει αναφορικά με τις ρυθμίσεις που θα πρέπει να ισχύσουν για να εισαχθεί ομαλά και με ολοκληρωμένη στρατηγική η βιοαιθανόλη στην ελληνική αγορά, ο κ. Ζαχαρόπουλος επεσήμανε ότι μένει να ολοκληρωθεί το πόρισμα σχετικά με τους εναλλακτικούς τρόπους που θα μπορούμε να κινηθούμε, έτσι ώστε μετά η πολιτική ηγεσία να ζυγίσει τα υπέρ και κατά και να δώσει το σήμα για το πώς θα γίνει η ενσωμάτωση. Δηλαδή, η πολιτική ηγεσία θα αποφασίσει για τον εάν θα πάμε με απευθείας ανάμειξη της βιοαιθανόλης με τη βενζίνη, ή με μετατροπή της ή εάν τελικά θα χωριστεί η χώρα σε ζώνες, ώστε να υπάρχουν διαφορετικά καύσιμα, λόγω προβλημάτων διακίνησης που ίσως να δημιουργήσουν προβλήματα στην ποιότητά του. «Το πάν είναι να αποφευχθεί να φτιαχτεί ένα νέο καύσιμο που θα προκαλέσει προβλήματα, όπως αυτά που δημιουργήθηκαν στο παρελθόν με το βιοντίζελ σε κάποιες περιοχές», ξεκαθάρισε. Μεταξύ άλλων τόνισε, ότι το στάδιο διακίνησης και αποθήκευσης της βιοαιθανόλης θα ακολουθεί τη διαδικασία και διαδρομή της βενζίνης, ενώ σημείωσε ότι βάσει ισχύουσας νομοθεσίας, εφόσον παραχθεί βιοαιθανόλη με ελληνικές πρώτες ύλες, θα πρέπει να απορροφηθεί από τα διυλιστήρια υποχρεωτικά.
Απαντώντας σε όσους προβληματίζονται με την καλλιέργεια ενεργειακών φυτών και με το ενδεχόμενο να αντικαταστήσουν άλλες που προσφέρουν σημαντικά στη διατροφική αλυσίδα της χώρας μας, ο κ. Ζαχαρόπουλος ξεκαθάρισε ότι μέλημα της επιτροπής είναι να μην δημιουργηθεί ένα τέτοιο κενό και προς αυτήν την κατεύθυνση ήδη βρίσκονται σε αναζήτηση εκτάσεων που είτε δεν καλλιεργούνται με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, είτε παραμένουν «ανενεργές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!