Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Θεσσαλονίκη: Στο σχολείο με ...τρακτέρ

«Εγκλωβισμένοι» στα σπίτια τους παραμένουν 200-300 μαθητές του νομού Θεσσαλονίκης, καθώς δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη, σχεδόν ένα μήνα μετά τον αγιασμό, τα δρομολόγια των μισθωμένων λεωφορείων προς τα σχολεία. Την ίδια στιγμή, 4.000 παιδιά μεταφέρονται καθημερινά με κάθε μέσο προς τις σχολικές αίθουσες, ακόμη και σε καρότσες αγροτικών αυτοκινήτων ή σε τρακτέρ. Έκκληση προς το υπουργείο Εσωτερικών να δοθεί λύση στο φλέγον πρόβλημα της μεταφοράς μαθητών απηύθυναν δήμαρχοι και εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Γονέων του νομού Θεσσαλονίκης υψώνοντας, ταυτόχρονα, κραυγή αγωνίας για την ασφάλεια των παιδιών.

«Κάνω έκκληση στον υπουργό να σκύψει στο πρόβλημα. Κινδυνεύουν παιδιά. Και αλίμονό μας, αν κάποιο παιδί πάθει κάτι. Θα μετανιώσουμε κι εμείς που, ως δήμαρχοι, παρανομώντας δεν κλείσαμε τα σχολεία και μπορεί να διαιωνίζεται αυτού του είδους η μεταφορά και βέβαια το υπουργείο που έχει τεράστια ευθύνη για τη μη λύση του συγκεκριμένου προβλήματος», τόνισε ο δήμαρχος Θέρμης, Θόδωρος Παπαδόπουλος στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που παραχωρήθηκε σήμερα, Δευτέρα, στη Θεσσαλονίκη.

Ευθύνες για την παραμονή παιδιών στο σπίτι

Υπενθυμίζεται ότι, σχεδόν ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, παραμένει στον ...αέρα η μεταφορά 4.000 μαθητών από και προς τα σχολεία τους, σε απομακρυσμένες περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης. «Ήδη, έχουν χαθεί χιλιάδες διδακτικές ώρες. Είμαστε κοντά στα μέσα Οκτωβρίου και σε ορισμένα σχολεία ένα σημαντικό τμήμα του μαθητικού δυναμικού δεν κατάφερε να πάρει μέρος στην εκπαιδευτική διαδικασία», είπε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης εκτιμώντας πως 200-300 παιδιά δεν έχουν καμία δυνατότητα μεταφοράς στο σχολείο. «Παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όχι με δική τους υπαιτιότητα ή των γονέων τους, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα. Υπάρχουν και άλλους είδους ευθύνες, διότι υπάρχει νόμος που επιβάλλει την φοίτηση. Και όταν η φοίτηση διακόπτεται βιαίως υπάρχουν αδικήματα που αφορούν στον ποινικό κώδικα», τόνισε ο κ. Δανιηλίδης.

Οι περισσότεροι μαθητές μετακινούνται καθημερινά με ΙΧ γονέων, ή συγγενών, ή πεζή, ενώ αναφέρθηκαν και περιπτώσεις μεταφοράς παιδιών σε καρότσες αγροτικών αυτοκινήτων ή σε τρακτέρ (π.χ. από την Περιστερά προς τη Θέρμη). Σημαντικά προβλήματα εντοπίζονται, σε γενικές γραμμές, στους δήμους Θέρμης, Θερμαϊκού, Βόλβης, Λαγκαδά και Ωραιοκάστρου.

Ο μαθηματικός τύπος

Στην παρούσα φάση εκτελούνται το 32% των δρομολογίων στην ανατολική Θεσσαλονίκη και το 63% στη δυτική, καθώς μερίδα λεωφορειούχων αποδέχτηκε την παράταση των συμβάσεων. Για τα υπόλοιπα αδιάθετα δρομολόγια (που αφορούν 4.000 μαθητές) οι διαδικασίες για την διεξαγωγή του διαγωνισμού θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη, όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Θεοφάνης Παπάς, ο οποίος δεν εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την έκβασή του.

Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στον μαθηματικό τύπο, βάσει του οποίου υπολογίζεται το κόστος του δρομολογίου (σε κάποιες περιπτώσεις η μονή διαδρομή κυμαίνεται στα 26 ευρώ). Οι μεταφορείς αρνούνται να αναλάβουν τα μαθητικά δρομολόγια, καθώς το κοστολόγιο είναι χαμηλό και δεν τους συμφέρει. «Είναι ντροπή για όλους μας να συζητάμε στα μέσα Οκτωβρίου πώς θα γίνει η μεταφορά των μαθητών», υποστήριξε ο κ. Παπάς.

Ευθύνες στην κυβέρνηση

Οι δήμαρχοι επέρριψαν ευθύνες για τις καθυστερήσεις στους κυβερνώντες, οι οποίοι δεν φρόντισαν να επικαιροποιήσουν εγκαίρως το θεσμικό πλαίσιο. «Το ΦΕΚ με το οποίο επικαιροποιούνταν το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να ξεφύγουμε από την κατάσταση που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια, έγινε στις 14 Ιουνίου. Αμέσως η αυτοδιοίκηση ενημέρωσε το υπουργείο ότι, επειδή ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός χρειάζεται τουλάχιστον 3,5 μήνες για να ευδοκιμήσει, θα πρέπει να δοθεί άμεσα παράταση στις παλιές συμβάσεις, ώστε να μην παρουσιαστεί πρόβλημα κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς», επισήμανε ο δήμαρχος Θέρμης τονίζοντας πως αυτό δεν έγινε με ευθύνη της κυβέρνησης. Η παράταση, σύμφωνα με τον ίδιο, δόθηκε μία μέρα πριν από την έναρξη του σχολικού έτους. Αυτό σημαίνει πως για τουλάχιστον 15 μέρες δεν θα εκτελούνταν δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα, εάν πήγαιναν όλα καλά και οι μεταφορείς αποδέχονταν τις παρατάσεις, όπως εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος.

Η ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας πρότεινε στο υπουργείο Εσωτερικών να δοθεί η δυνατότητα στην Περιφέρεια να διαπραγματευτεί με «οροφή» το ποσό που προβλέπει νομοθεσία για κάθε οικογένεια, όταν το παιδί δεν μεταφέρεται με μισθωμένα λεωφορεία (δηλαδή 0,35 ευρώ/χλμ). «Μέχρι τώρα δεν έχουμε καμία λύση», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνοντας πως ορισμένα σχολεία είναι κλειστά ή κατειλημμένα από γονείς και μαθητές.

«Είναι τίτλος ...ντροπής και όχι τίτλος τιμής για την ελληνική πολιτεία και για την εκπαίδευση να μην μπορεί να λύσει αυτό το ζήτημα», υποστήριξε ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου.

Με την προοπτική επιδότησης των γονέων (με 0,35 ευρώ/χλμ) διαφωνούν οι γονείς, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων του νομού Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θώμογλου τονίζοντας πως οι γονείς δεν είναι μεταφορείς για να κόβουν αποδείξεις. Διεκδικούμε- είπε ο κ. Θώμογλου - ριζική λύση και όχι «σαλαμοποίηση» του προβλήματος. Ο ίδιος τάχθηκε κατά των καταλήψεων και υπέρ των ανοιχτών σχολείων.

Διαμαρτυρία στο ΥΜΑ-Θ

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης διοργανώνουν την Πέμπτη, στις 9.30 το πρωί, γονείς μαθητών από το δήμο Ωραιοκάστρου για το θέμα της μεταφοράς. Στις τρεις δημοτικές ενότητες της Μυγδονίας, της Καλλιθέας και του Ωραιοκάστρου μετακινούνται καθημερινά 900 μαθητές όλων των βαθμίδων. «Στην περίοδο της κρίσης που βιώνουμε όλοι, είναι αδιανόητο να επιβαρύνουμε τους γονείς να μεταφέρουν καθημερινά τα παιδιά τους στις 8 το πρωί και στις 2 μ.μ. και μάλιστα με κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά τους, όσοι ακόμη έχουν», τόνισε η εντεταλμένη σύμβουλος του δήμου Ωραιοκάστρου για θέματα Παιδείας, Ειρήνη Κεπετζή τονίζοντας ότι τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ δεν εξυπηρετούν το πλήθος των μαθητών. aggelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...