Το 90% των ηλικιωμένων δεν χρησιμοποιεί ούτε μια φορά την εβδομάδα ταξί για τις μετακινήσεις του, καθώς θεωρεί το κόμιστρο εντελώς απαγορευτικό, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σε γενικές γραμμές, οι ηλικιωμένοι φροντίζουν να καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες τους για αγορές ή ψυχαγωγία κοντά στον τόπο διαμονής τους και πηγαίνουν εκεί κυρίως με τα πόδια (71%).
Η έρευνα για τις μετακινήσεις των ηλικιωμένων στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε μέσω 100 προσωπικών συνεντεύξεων και τα αποτελέσματά της παρουσιάστηκαν στο «6o Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές στην Ελλάδα» που πραγματοποιείται στην πόλη από τους συντελεστές της: Αικατερίνη-Εβίτα Παπαζήκου, Αριστοτέλη Νανιόπουλο και Ευάγγελο Γενίτσαρη από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ .
Αναφορικά με τις καθημερινές μεταφορές, η συντριπτική πλειονότητα απάντησε πως κατά κύριο λόγο μετακινείται πεζή (71%), ενώ πολύ μικρότερο ποσοστό χρησιμοποιεί αυτοκίνητο (15%), λεωφορείο (12%) ή ταξί (2%). Τα προβλήματα που δήλωσαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατά τις πεζές μετακινήσεις τους είναι τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα που δυσκολεύουν την πρόσβαση και την κυκλοφορία στα πεζοδρόμια (29%) και οι απρόσεχτοι οδηγοί (20%).
Παράλληλα, το 40% των ηλικιωμένων δήλωσε ότι δεν χρησιμοποιεί καθόλου λεωφορείο, 23% το χρησιμοποιεί 1 με 2 φορές εβδομαδιαίως, 21% το χρησιμοποιεί 3 έως 6 φορές εβδομαδιαίως και το 16% το χρησιμοποιεί τουλάχιστον 7 φορές την εβδομάδα. Όταν δε τους ζητήθηκε να προτείνουν λύσεις για τη βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αναφέρθηκαν κυρίως σε μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να αυξηθεί η συχνότητά τους.
Τέλος, το 90% των ηλικιωμένων δεν χρησιμοποιεί ταξί ούτε μια φορά την εβδομάδα, το 8% χρησιμοποιεί ταξί 1-2 φορές την εβδομάδα και μόλις το 2% μετακινείται με το μέσο αυτό 3 έως 6 φορές εβδομαδιαίως. Αιτία, συμπεραίνει η έρευνα, είναι οι χαμηλές συντάξεις, που σε συνδυασμό με τα αυξανόμενα κόμιστρα των ταξί, καθιστούν απαγορευτική τη χρήση του μέσου. Εξάλλου για τα ταξί πρότειναν χαμηλότερο κόμιστρο διαδρομών και περισσότερη ευγένεια εκ μέρους των οδηγών.
Σημειώνεται ότι, όπως προέκυψε, το 45% των ερωτηθέντων είχε άδεια οδήγησης, (το 30,7% οδηγοί κάτω των 78 ετών και το 13,9%, άνω των 78), γεγονός που σύμφωνα με τους ερευνητές, δείχνει ότι καθώς γηράσκουν, αποφεύγουν την οδήγηση λόγω σωματικής ικανότητας ή άλλων προβλημάτων υγείας, αλλά συχνά και για οικονομικούς λόγους. enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!