Δευτέρα, 5 Ιουλίου 2010

Διεθνής διαγωνισμός για master plan του νέου πολεοδομικού σχεδιασμού της Θεσσαλονίκης

Τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού που θα καταλήξει σε «master plan» για το νέο πολεοδομικό σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε τη Δευτέρα το υπουργείο Υποδομών, στο οποίο θα ενσωματώνονται έργα που έχουν μελετηθεί μέχρι σήμερα.

«Η υλοποίηση του master plan στοχεύσει στην βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών, στην ανάπλαση των ιστορικών συνόλων και στην δημιουργία μεγάλων εκτάσεων πρασίνων με πάρκα και λειτουργίες αναψυχής» ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του μετά την συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας.

Στα έργα συμπεριλαμβάνεται ο επανασχεδιασμός του εσωτερικού δακτυλίου με την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής από Κ16 (Κόμβος Λαχαναγοράς) έως Κ12 (Κόμβος με την ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών) και η σύνδεσή της με το αεροδρόμιο και ο επανασχεδιασμός της παράκαμψης του ιστορικού κέντρου από την πλευρά της θάλασσας (πρώην υποθαλάσσια αρτηρία).

Το υπουργείο στοχεύει στον επανασχεδιασμό του εξωτερικού δακτυλίου - Ζεύξη Θερμαϊκού με κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής από τον Α/Κ Τιτάνα (Κ4), έως τη σύνδεση της με την ΕΟ Θεσσαλονίκης - Μουδανιών στην περιοχή Σχολαρίου και την ολοκλήρωση του σχεδιασμού από τον Α/Κ Σχολαρίου μέχρι την περιοχή Αγγελοχωρίου και τη Ζεύξη του Θερμαϊκού (Αγγελοχώρι - Α/Κ Αξιού στον ΠΑΘΕ).

Στο σχέδιο θα συμπεριληφθεί επίσης η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας μέσω αυτοκινητοδρόμων και η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό και η υλοποίηση της επέκτασής της αφενός προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο και αφετέρου προς τις Δυτικές συνοικίες.

Το μετρό Θεσσαλονίκης δημοπρατήθηκε το 2006, αλλά μέχρι στιγμή έχει κατασκευαστεί μόνο το 14,5% του έργου. «Αν οι προσπάθειες για ανάταξη αυτού του παγιδευμένου έργου δεν αποδώσουν θα πάρουμε επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις για όλους μας» ανέφερε ο υπουργός. «Η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο κατασκευαστή βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά η ώρα της ολοκλήρωσης έχει φτάσει στο τέλος» συμπλήρωσε, όπως αναφέρει το Reuters.

Ο Δ,Ρέππας είπε ότι κατασκευή της εσωτερικής περιφερειακής, με προϋπολογισμό 200 εκατ.  ευρώ, θα ξεκινήσει εντός του 2011 και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2013, ενώ όσον αφορά την εξωτερική περιφερειακή, το έργο θα δημοπρατείται σταδιακά κατά τμήματα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2013.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει έργα υποδομών ύψους 3,9 δις ευρώ έως το 2012, που θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, σε συνδυασμό με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας με την ΕΕ και το ΔΝΤ για την εξασφάλιση δανείου ύψους 110 δις ευρώ, η χώρα έχει δεσμευθεί να απορροφήσει περίπου 13,7 δις ευρώ από τα Διαρθρωτικά Ταμεία και το Ταμείο Συνοχής μέχρι και το 2013.

Για τον εκσυγχρονισμό του αερολιμένα 'Μακεδονία', o υπουργός ανέφερε ότι η κυβέρνηση κάνει προσπάθειες να μειώσει τον χαμένο χρόνο, ενώ για το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης δήλωσε ότι στόχος είναι να έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός μέχρι το τέλος του 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...