Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2010

Εκπτώσεις - ρεκόρ έως 80%

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΠΕΚΛΑΡΗ
Σε εκπτώσεις με ποσοστά ρεκόρ που φτάνουν ακόμη και το 80% ετοιμάζονται να προχωρήσουν από την Πέμπτη 15 Ιουλίου - ημέρα επίσημης έναρξης των θερινών εκπτώσεων - πολλές εμπορικές επιχειρήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη δυσβάσταχτη οικονομική κατάσταση και την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά.
Ουσιαστικά, οι εκπτώσεις γίνονται - ατύπως ή και απροκάλυπτα - όλο το χρόνο, με 10ήμερα ή εβδομάδα προσφορών, 1+1 ή 2+1 δώρο, χάρισμα του ΦΠΑ 23% και άλλες προωθητικές ενέργειες που έχουν «επιστρατεύσει» οι έμποροι βλέποντας τα καταστήματα άδεια από κόσμο και τον τζίρο τους να περιορίζεται δραματικά.
Ο εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά μείωσης των τιμών 30% - 80% που αναμένεται να επικρατήσουν σε όλα τα είδη (κυρίως στην ένδυση, αλλά και στην υπόδηση, τα έπιπλα και τις ηλεκτρικές συσκευές), οι καταναλωτές θα περιοριστούν στις απαραίτητες αγορές μόνον τις πρώτες 5-10 ημέρες και στη συνέχεια η αγορά θα επιστρέψει στο... τέλμα που βρίσκεται τον τελευταίο χρόνο.
«Φέτος λόγω της δύσκολης κατάστασης που επικρατεί, πιστεύω ότι θα έχουμε πολύ μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων από την πρώτη ημέρα. Ολοι θα προσπαθήσουν να ρευστοποιήσουν, πουλώντας όσο όσο, όχι για να αυξήσουν τα κέρδη τους, αλλά για να αντιμετωπίσουν τις άμεσες ταμειακές ανάγκες. Ο τζίρος μειώνεται διαρκώς, τουλάχιστον τον τελευταίο χρόνο, οι τράπεζες δεν ενισχύουν τους επαγγελματίες και η κατάσταση έχει φτάσει σε οριακό σημείο», σημείωσε ο Παντελής Φιλιππίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
Αλαλούμ με τις τιμές
Παραμονές των επίσημων θερινών εκπτώσεων και η αγορά της Θεσσαλονίκης βρίσκεται ουσιαστικά σε... εκπτώσεις διαρκείας όλο το χρόνο με ποσοστά που κυμαίνονται από 20% έως 60%. Αυτό οφείλεται - εκτός από την οικονομική κρίση - σε μεγάλο βαθμό και στην αλλαγή του νόμου που έγινε πριν από ένα χρόνο, από τον τότε υφυπουργό Ανάπτυξης, Γ. Βλάχο, ο οποίος κατάργησε την απαγόρευση προσφορών και άλλων προωθητικών ενεργειών, ένα μήνα πριν από τις επίσημες θερινές και χειμερινές εκπτώσεις. Εκτοτε, ο κάθε επαγγελματίας προχωρά όποια στιγμή θέλει σε προσφορές ή άτυπες εκπτώσεις, με συνέπεια οι καταναλωτές να μη γνωρίζουν πλέον, ποιες είναι αρχικές και ποιες οι μειωμένες τιμές ενός προϊόντος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, για τις θερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν από την Πέμπτη 15 Ιουλίου έως και τις 31 Αυγούστου, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
-Η αναγραφή της παλιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
-Το ποσοστό έκπτωσης που διαφημίζει κάθε κατάστημα, πρέπει να είναι πραγματικό και όχι παραπλανητικό.
-Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων πέραν των διπλών τιμών γίνεται και χρήση ποσοστών (%) τα ποσοστά αυτά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα ως προς την κάθε κατηγορία ειδών που αναφέρονται και να επαληθεύονται από τη σύγκριση των δύο τιμών.
Για τους παραβάτες προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα.
Συμβουλές
Σύμφωνα με τις καταναλωτικές οργανώσεις τους εμπόρους και τις αρμόδιες υπηρεσίες, οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέξουν τα εξής:
1. Οι εκπτώσεις αφορούν τα προϊόντα εποχής και όχι προηγούμενης ή παλαιότερης σεζόν. Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν βλέπουν πολύ υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, καθώς είναι πιθανό να πρόκειται για προϊόν παλαιότερης περιόδου.
2. Οι αλλαγές ελαττωματικών προϊόντων είναι υποχρεωτικές για τους καταστηματάρχες, εκτός από τα προϊόντα ειδικών προσφορών.
3. Προσοχή στις εκπτώσεις - «κράχτες». Συχνά στις βιτρίνες των καταστημάτων αναγράφονται εντυπωσιακά ποσοστά εκπτώσεων (π.χ. μέχρι 80%) που αφορούν όμως συγκεκριμένη κατηγορία ή κάποιο προϊόν και όχι τα υπόλοιπα που πωλούνται με μικρότερο ποσοστό έκπτωσης.
4. Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν τις τελευταίες ημέρες πριν από την έναρξη των εκπτώσεων, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές των συγκεκριμένων προϊόντων.
5. Είναι υποχρεωτική η διπλή αναγραφή των τιμών, αυτής που ίσχυε πριν από τις εκπτώσεις και της νέας μειωμένης τιμής, μαζί με το ποσοστό της έκπτωσης στο συγκεκριμένο προϊόν. Ακόμη και αν το κατάστημα τις προηγούμενες ημέρες είχε μειώσει τις τιμές, θα πρέπει αυτές οι μειωμένες τιμές να αναγράφονται ως αρχικές (προ έκπτωσης).
6. Οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν καλή έρευνα της αγοράς, πριν και μετά την έναρξη των εκπτώσεων, προκειμένου να συγκρίνουν τις τιμές.
7. Να προσέχουν όταν οι αρχικές τιμές είναι γραμμένες σε αυτοκόλλητο πάνω στο προϊόν, ποια είναι η πραγματική τιμή του συγκεκριμένου προϊόντος.
8. Να ζητάνε απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
9. Να αποφεύγουν τις ώρες αιχμής της αγοράς.
10. Να κάνουν προγραμματισμό των αγορών τους και να μην παρασυρθούν από τις «εντυπωσιακές» εκπτώσεις, αγοράζοντας πολλά και συχνά... άχρηστα προϊόντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...