Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Ξάνθη: Άνεργοι ζουν πάνω από ένα χρόνο χωρίς ρεύμα

Ένας ηλικιωμένος τυφλός και με πολλά προβλήματα υγείας, μια χρόνια άνεργη μέσης ηλικίας γυναίκα, ο αδελφός της – επίσης άνεργος και δύο παιδιά, βιώνουν τη φτώχεια και την εξαθλίωση ζώντας σε ένα σπίτι χωρίς ρεύμα εδώ και 1,5 περίπου χρόνο...


"Ο αδελφός μου κοιμόταν μέσα στο σπίτι και πήρε φωτιά από τα κεριά. Κόντεψε να καεί ζωντανός" θυμάται η κυρία Μαρίνα, άνεργη παλιννοστούσα που ζει τα τελευταία 13 περίπου χρόνια στην Ξάνθη.


Σύμφωνα με το ThrakiToday, το πρόβλημα εντοπίζεται στην περιοχή της Νεάπολης στην Ξάνθη, όπου δεκάδες οικογένειες παλιννοστούντων έχτισαν τα σπίτια τους, πέφτοντας ωστόσο θύματα ενός επιτήδειου ο οποίος τους εκμεταλλεύτηκε και ξαφνικά βρέθηκαν με σπίτια χωρίς πολεοδομικές άδειες, με αποτέλεσμα αυτά να μην μπορούν σήμερα να ηλεκτροδοτηθούν.

Μάλιστα σήμερα, με δεδομένο ότι τα σπίτια θεωρούνται αυθαίρετα, οι ιδιοκτήτες καλούνται να καταβάλουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ για την τακτοποίηση των κτιρίων, χρήματα ωστόσο τα οποία δεν διαθέτουν.

"Ένα και χρόνο είμαστε στο σπίτι χωρίς ρεύμα. Ζούμε με τα κεριά, ο αδελφός μου μια φορά καιγόταν. Δόξα το Θεό βγήκε ζωντανός. Βγήκα και είπα για το πρόβλημα μου, αλλά ο αδελφός μου είπε ότι από τσιγάρο προκλήθηκε η πυρκαγιά και όχι από τα κεριά» σημειώνει η κα Μαρίνα, ενώ περιγράφοντας τις τριτοκοσμικές συνθήκες κάτω από τις οποίες διαβιεί η ίδια και η οικογένεια της αναφέρει πως «το σπίτι μου είναι γεμάτο με ρούχα, δεν έχω πλυντήριο και δεν προλαβαίνω να τα πλύνω όλα. Το καλοκαίρι έπαιρνε ένα καρπούζι και την άλλη μέρα χαλούσε επειδή δεν έχω ούτε ψυγείο χωρίς ρεύμα. Και λέω τόσο πλούσια είμαι που πετάω και φαγητό; Μόνο τηλέφωνο έχουμε".

Όπως μάλιστα προσθέτει η ίδια, «υπάρχουν και άλλοι στη γειτονιά σαν εμάς. Η κυρία Σοφία ο άντρας της οποίας είναι καρκινοπαθής ζει περισσότερα χρόνια εκεί από ότι εγώ».

Χαρακτηριστικό της κατάστασης, είναι το γεγονός ότι τα χρήματα που μπαίνουν στο σπίτι τους δεν ξεπερνούν τα 360 ευρώ τον μήνα και δεν είναι άλλα από το επίδομα που λαμβάνουν και το οποίο συνήθως καθυστερεί δραματικά.

"Ζει άνθρωπος έτσι; Δεν ζει" τονίζει η ίδια, εξηγώντας πως για ένα διάστημα η Πρόνοια της είχε εξασφαλίσει σπίτι, ωστόσο εδώ και 1,5 περίπου χρόνο αναγκάστηκε να βρει καταφύγιο στην μη ηλεκτροδοτούμενη κατοικία της στη Νεάπολη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...