Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Θεσσαλονίκη: 20 έργα αλλάζουν την εικόνα της πόλης


ΤΩΝ ΤΑΣΟΥ ΤΑΣΙΟΥΛΑ, ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Είκοσι μεγάλα έργα και δεκάδες υποέργα, που θα αλλάξουν το πρόσωπο της πόλης, περιλαμβάνονται στο μεγαλεπήβολο σχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για τη Θεσσαλονίκη του αύριο. Ο σχεδιασμός, που έχει ορίζοντα υλοποίησης μία δεκαετία, βγάζει από το... συρτάρι παλιές μελέτες, προκειμένου να τις αξιοποιήσει προς όφελος της ευρύτερης περιοχής.

Το σχέδιο, στο οποίο ενεργό ρόλο έχει επίσης το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, θα παρουσιαστεί στους φορείς της Θεσσαλονίκης στο τέλος του μήνα, προκειμένου να τύχει δημόσιας διαβούλευσης, υπό το συντονισμό του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης θα αναλάβει τη διενέργεια διεθνούς πολεοδομικού – αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, προκειμένου να καταρτιστεί μάστερ πλαν για τη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη το σύνολο των έργων που έχουν μελετηθεί μέχρι σήμερα, ώστε να προκύπτουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις μέσα από ενιαίο σχεδιασμό και να αποφευχθούν «τυφλά» έργα, αποσπασματικές και αναποτελεσματικές παρεμβάσεις και ημιτελείς «λύσεις». Ο διαγωνισμός προγραμματίζεται για το τέλος του έτους.

Για τη χρηματοδότηση των έργων και των δράσεων θα αξιοποιηθούν όλα τα χρηματοδοτικά μέσα που είναι σε εξέλιξη (ΕΣΠΑ τομεακά και περιφερειακά, αναπτυξιακά προγράμματα, πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων κ.λπ.).

Μίνι υποθαλάσσια

Η δημιουργία μίνι υποθαλάσσιας αρτηρίας, στο μήκος της Παλιάς Παραλίας, ώστε να δοθεί ανάσα σε αυτό το πολύ επιβαρυμένο κομμάτι της πόλης, αποτελεί βασικό σχεδιασμό, σε συνδυασμό με την πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης αλλά και την ανάπλαση της νέας παραλίας.

Οσο για το ευρύτερο κέντρο της Θεσσαλονίκης που περιβάλλεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Δωδεκανήσου και Νίκης, το οποίο ασφυκτιά κι έχει υποβαθμιστεί, το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει τη θέσπιση του μέτρου του δακτυλίου σε τμήμα του. Συγκεκριμένα, στην περιοχή που ορίζεται από τις οδούς Παύλου Μελά, Τσιμισκή, πλατεία Ελευθερίας, Νίκης, θα αποτραπεί η διέλευση στα ΙΧ και ειδική κυκλοφοριακή μελέτη θα προβλέπει τη χρησιμοποίηση μέσων μαζικής μεταφοράς.

Εκτός όμως από τη μίνι υποθαλάσσια, το σχέδιο περιλαμβάνει και κάτι ακόμη σε μορφή... μίνι: θαλάσσια αστική συγκοινωνία, προκειμένου οι κάτοικοι των ανατολικών ακτών του Θερμαϊκού να προσεγγίζουν και διά θαλάσσης το πολεοδομικό συγκρότημα. Στόχος είναι να βρεθεί ένα βιώσιμο μοντέλο (κατά πάσα πιθανότητα βάσει της τελευταίας πρότασης του δήμου Καλαμαριάς).

Εσωτερική περιφερειακή

Η βελτίωση και αναβάθμιση του εσωτερικού δακτυλίου της Θεσσαλονίκης αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας. Το δυτικό τμήμα της περιφερειακής, από τη Λαχαναγορά μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της οδού Λαγκαδά, χρειάζεται βελτίωση και αναβάθμιση με ανισόπεδους κόμβους, υπόγειες διαβάσεις και λωρίδες επιβράδυνσης και επιτάχυνσης. Το κόστος είναι περίπου 150 εκατ. ευρώ και ο διαγωνισμός για τη μελέτη θα προκηρυχθεί άμεσα από την «Εγνατία Οδό». Προβλέπεται σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο από την περιοχή του γηροκομείου Αγίου Παντελεήμονα προς τον κόμβο της Ευκαρπίας, έργο το οποίο μπορεί να δημοπρατηθεί άμεσα. Εξάλλου, πρόκειται να εκπονηθεί μελέτη για την αναβάθμιση της περιφερειακής από τον κόμβο των νοσοκομείων στην Ευκαρπία μέχρι τον κόμβο στο Φοίνικα. Για την αναβάθμιση αυτού του τμήματος έχουν προταθεί εναλλακτικές λύσεις, από τις οποίες, αφού αξιολογηθούν συγκριτικά, θα επιλεγεί η καταλληλότερη. Στόχος είναι η διαπλάτυνση (τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας) στο τμήμα της περιφερειακής από το «Παπαγεωργίου» ώς τη συμβολή της με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών και ειδικότερα στο κομμάτι μεταξύ των κόμβων Πανοράματος και Πυλαίας. Τρεις -αντί δύο- λωρίδες κυκλοφορίας σχεδιάζεται να αποκτήσει και ο δρόμος από αεροδρόμιο μέχρι Σχολάρι. Το συνολικό κόστος για τις παρεμβάσεις στην περιφερειακή ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.

Στο σχεδιασμό του υπουργείου περιλαμβάνεται η διάνοιξη της οδού Πόντου, στην Καλαμαριά, που θα διευκολύνει όχι μόνον τις μετακινήσεις στην περιοχή αλλά και στην περιφερειακή κίνηση της πόλης. Επίσης, μελετάται η διευκόλυνση της κίνησης από την περιοχή του νέου δημαρχείου προς την Κατσιμίδου και την εσωτερική περιφερειακή.

Ολοκληρώνεται επίσης μέχρι 1 Σεπτεμβρίου η ανακατασκευή της ανατολικής εισόδου του πολεοδομικού συγκροτήματος (Εθνικής Αντιστάσεως) και η δημιουργία λεωφορειολωρίδας, ενώ αντίστοιχη παρέμβαση θα γίνει και στη δυτική είσοδο, στην οδό Λαγκαδά.

Συνδέσεις

Πρώτης προτεραιότητας είναι η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες πόλεις της κεντρικής Μακεδονίας μέσω αυτοκινητοδρόμων (ενδεικτικά, σύνδεση του ΠΑΘΕ με το λιμάνι, Θεσσαλονίκη – Εδεσσα, Κ11 – Θέρμη, Θέρμη – Γαλάτιστα, Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια, Α/Κ Ασσήρου – Α/Κ Ν. Σάντας, σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» με την Εγνατία Οδό κ.λπ.).

Ακόμη, μελετάται η χωροθέτηση και κατασκευή πάρκινγκ τόσο περιμετρικά του κέντρου της Θεσσαλονίκης όσο και σε περιοχές των περιφερειακών δήμων.

Αναπλάσεις

Στο πλαίσιο του master plan θα περιληφθούν και οι αστικές αναπλάσεις, με πρώτη εκείνη της περιφερειακής τάφρου, η οποία θα κοστίσει περίπου 7 εκατ. ευρώ και έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά η υλοποίησή της.

Αναπλάσεις έχουν προγραμματιστεί συνδυαστικά και για το παραλιακό μέτωπο (πεζοδρόμηση Λ. Νίκης, ανακατασκευή Παλιάς Παραλίας, ολοκλήρωση Νέας Παραλίας, ανάλογες παρεμβάσεις στο εσωτερικό παραλιακό μέτωπο).

Το συνολικό σχέδιο προς διαβούλευση, που θα είναι έτοιμο στο τέλος του μήνα, θα παρουσιαστεί στον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, προς έγκριση, όμως δε θα περιλαμβάνεται στις εξαγγελίες του στο πλαίσιο της 75ης ΔΕΘ.

Aggelioforos.gr

1 σχόλιο:

  1. Έβαλα στις αντιδράσεις 'αστείο' γιατί περί αυτού πρόκειται όταν ξαναπροτείνουν την υποθαλάσσια. Ήδη έχουν γίνει αγωγές από τις εταιρίες ζητώντας χιλιάδες ευρώ. Είναι ανόητοι όλοι τους στο ΥΠΕΚΑ και στο Υποδομών που προτείνουν έργα σαν και αυτά. Το πιθανότερο είναι ότι θέλουν να ακουστούν πάλι μεγαλόπνοα σχέδια για την Θεσσαλονίκη που όλοι ξέρουμε ότι δεν θα γίνουν.

    Θα μπορούσαν ίσως να κοιτάξουν το Master Plan του kataskeui που προτείνει

    Απαγόρευση κυκλοφορίας στη Λεωφόρο Νίκης και πεζοδρόμηση της.

    Υπόγειος αυτοκινητόδρομος με 3εις λωρίδες κυκλοφορίας που θα ξεκινάει στο ύψος του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού και περνώντας από την Τσιμισκή θα καταλήγει στο Λευκό Πύργο

    Απλή ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους με νέα πλακόστρωση, νέο φωτισμό κλπ.

    Και επιτέλους να τελειώσει η γραμμή 1 του μετρό!

    http://kataskeui.blogspot.com/2010/08/master-plan.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...