Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

Θεσσαλονίκη: Ερχεται... νέα υποθαλάσσια

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Την ώρα που βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την παρουσίαση του μάστερ πλαν στους φορείς της Θεσσαλονίκης, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» προχωρά άμεσα στην προκήρυξη δύο μελετών, για... ένα συν ένα έργα. Οι μελέτες αφορούν την... ανέλκυση της υποθαλάσσιας αρτηρίας, αλλά και την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων στο δυτικό τμήμα της περιφερειακής οδού, έργα τα οποία περιλαμβάνονται στο μάστερ πλαν για τη Θεσσαλονίκη του αύριο, που έχει στα σκαριά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Στη μία μελέτη το ζητούμενο θα είναι με ποιο τεχνικό έργο μπορεί να κλείσει ο εσωτερικός δακτύλιος της Θεσσαλονίκης, παρακάμπτοντας το ιστορικό κέντρο της πόλης από την πλευρά του Θερμαϊκού. Οι μελετητές, δηλαδή, θα κληθούν να εξετάσουν σενάρια όπως η κατασκευή μιας μικρής υποθαλάσσιας αρτηρίας, η επιχωμάτωση της Παλιάς Παραλίας ή ακόμη και η επέκτασή της με γεφύρωμα.
Το έργο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την παλιά υποθαλάσσια αρτηρία που «ναυάγησε», καθώς πρόκειται για μία μίνι υποθαλάσσια, για την οποία έκανε λόγο η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, κατά την επίσκεψή της στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Ιούλιο.
Το έργο αυτό, ως σύλληψη, συγκεντρώνει τη σύμφωνη γνώμη όλων των φορέων της πόλης, που πιστεύουν ότι είναι απολύτως αναγκαίο να κλείσει ο νοητός κύκλος που περιβάλλει το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Ο κύκλος αυτός αρχίζει σήμερα από τη δυτική είσοδο και τελειώνει στην προέκταση της οδού Πόντου, αφήνοντας όλο το παραλιακό μέτωπο και τμήμα της Καλαμαριάς εκτός.
Περιφερειακή
Η δεύτερη μελέτη θα αφορά την αναβάθμιση του δυτικού τμήματος της εσωτερικής περιφερειακής οδού, από τον κόμβο της Λαχαναγοράς (Κ16), μέχρι τον κόμβο της οδού Λαγκαδά (αερογέφυρα Σταυρούπολης). Μάλιστα, για την κατασκευή των έργων που θα απαιτηθούν, έχουν ήδη εξασφαλιστεί κονδύλια της τάξης των 150 εκατ. ευρώ.
Εξάλλου, οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχουν προχωρήσει σε προεργασία, στην οποία είναι καταγεγραμμένα τα προβλήματα ανά κόμβο, αλλά υπάρχουν και προτεινόμενες λύσεις. Η μελέτη που θα προκηρυχθεί από την «Εγνατία Οδό ΑΕ» θα υιοθετήσει τη βέλτιστη λύση ανά κόμβο. Ετσι, κάποιοι θα γίνουν ανισόπεδοι, ενώ και στους ισόπεδους θα γίνουν βελτιώσεις τόσο για την άρση της επικινδυνότητας διέλευσης όσο και για την εξυπηρέτηση των ραγδαία αναπτυσσόμενων πληθυσμιακά περιοχών της δυτικής Θεσσαλονίκης (Εύοσμος, Πολίχνη).
Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» έχει λάβει τις σχετικές εντολές από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης για τους δύο διαγωνισμούς, οι οποίοι πρόκειται να προκηρυχθούν μέσα στο Σεπτέμβριο.
Με όλους τους φορείς
Στο μεταξύ, χτες ολοκληρώθηκε ο κύκλος των συσκέψεων υπηρεσιακών παραγόντων της Θεσσαλονίκης (που υπάγονται στα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής), στις οποίες, παρουσία ειδικών επιστημόνων και υπό την προεδρία του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, τέθηκαν ζητήματα για το συντονισμό και την προώθηση των συγκοινωνιακών έργων της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
Το προσεχές δεκαήμερο, με συντονισμό που θα γίνει από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας), θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη με όλους τους φορείς της πόλης, προκειμένου να παρουσιαστεί το μάστερ πλαν της Θεσσαλονίκης.
Διαβούλευση
«Με την παρουσίαση του μάστερ πλαν, θα ανοίξει ο κύκλος της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του χρόνου. Φορείς αλλά και μεμονωμένοι πολίτες θα μπορούν να διατυπώνουν τη γνώμη τους, τις παρατηρήσεις, αλλά και τις προτάσεις τους επί του σχεδίου. Ο διάλογος θα είναι εξαντλητικός», σημειώνει ο κ. Μαγκριώτης. Αλλωστε, η πρόταση θα αναρτηθεί σε ιστοσελίδα, ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση.
«Αποτελεί κυβερνητική δέσμευση το ότι η πρότασή μας δε συνδέεται με τη ΔΕΘ. Γι' αυτό και η παρουσίασή της θα γίνει πριν από την έλευση του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Το σχέδιο θα σταλεί σε όλους τους βουλευτές της Α' και Β' Θεσσαλονίκης, στα κόμματα, σε κινήσεις πολιτών, σε μη κυβερνητικές οργανώσεις, σε όλους τους εν ενεργεία δημάρχους, αλλά και σε όλους όσοι θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον να είναι υποψήφιοι για την τοπική, αλλά και την περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Η διαβούλευση θα είναι πραγματικά ανοιχτή. Αλλωστε, εμείς μιλάμε για ένα συναινετικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη και πρόθεσή μας είναι το σχέδιο που θα συζητήσουμε σήμερα και θα ξεκινήσουμε να υλοποιούμε αύριο να αποτελεί προϊόν συμφωνίας όλων. Ετσι, όποτε έχουμε αλλαγή κυβέρνησης ή αυτοδιοίκησης, ο μπούσουλας να μην αλλάζει και να τον συνεχίζουν όλοι, ώστε να πάψει και η κακοδαιμονία της Θεσσαλονίκης», υπογραμμίζει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Στόχοι
Το μάστερ πλαν στοχεύει στον επανασχεδιασμό των συγκοινωνιακών υποδομών, ώστε να δίνει λύσεις στα σημερινά οξυμμένα προβλήματα και ταυτόχρονα να προβλέπει και να καλύπτει τις εξελίξεις τουλάχιστον για τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Θα προκύψει από τη διενέργεια διεθνούς πολεοδομικού - αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, που θα αναλάβει ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης και θα λαμβάνει υπόψη το σύνολο των έργων που μέχρι σήμερα έχουν μελετηθεί, ώστε να προκύπτουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις μέσα από ενιαίο σχεδιασμό. Ο διαγωνισμός προγραμματίζεται για το τέλος του έτους.
Για τη χρηματοδότηση των έργων και των δράσεων θα αξιοποιηθούν όλα τα χρηματοδοτικά μέσα που είναι σε εξέλιξη (ΕΣΠΑ, τομεακά και περιφερειακά, αναπτυξιακά προγράμματα, πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων κ.λπ.). AGGELIOFOROS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...