Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010
Χαλκιδική, όπως... Θεσσαλονίκη
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΠΕΚΛΑΡΗ
Με κατανάλωση ηλεκτρικού και νερού που πλησιάζουν στα επίπεδα της Θεσσαλονίκης, κυκλοφοριακό που θυμίζει Τσιμισκή σε ώρα αιχμής και πληθυσμό που ξεπερνά ακόμη και το 1.000.000 ανθρώπους, ο νομός Χαλκιδικής τις ημέρες του Αυγούστου αντιμετωπίζει πολλά από τα προβλήματα μιας μεγαλούπολης.
Παρόλο που φέτος, ελέω καιρού και οικονομίας, επιτεύχθηκε μικρότερη κατανάλωση στο νερό και το ρεύμα, οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των κατοίκων και των τουριστών προβληματίζουν για τις επιπτώσεις τα επόμενα χρόνια. Στο οδικό δίκτυο, οι λύσεις που απαιτούνται είναι άμεσες, καθώς δεκάδες χιλιάδες οχήματα «φρακάρουν» σε δρόμους που κατασκευάστηκαν για να εξυπηρετήσουν το 1/30 των σημερινών μετακινήσεων.
Το νερό... νεράκι
Η Θεσσαλονίκη, με μέση ημερήσια κατανάλωση πόσιμου νερού περίπου 250.000 κ.μ., σε ετήσια βάση χρειάζεται 90 - 95 εκατομμύρια κ.μ., ενώ η Χαλκιδική μόνο για την ύδρευση των κατοίκων και των επισκεπτών της καταναλώνει σχεδόν το μισό, δηλαδή πάνω από 40 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Πάντως, η μεγάλη σπατάλη νερού και στη Χαλκιδική (όπως και στο σύνολο της χώρας όπου καταλήγει το 86% των νερών) σχετίζεται με την άρδευση των 200.000 στρεμμάτων καλλιεργειών ελιάς, βαμβακιού, λαχανικών κ.λπ. καθώς χρειάζονται περισσότερα από 100 εκατομμύρια κ.μ. το χρόνο (περίπου 500 κ.μ. ανά στρέμμα).
Ετσι, από τη διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χαλκιδικής για μία ακόμη χρονιά καλούνται οι παραγωγοί να «περιορίσουν τη λειτουργία των αρδευτικών συστημάτων κατά τις ώρες 11.00 - 15.00 έως και την 20ή Αυγούστου 2010».
Φέτος, ωστόσο, θεωρείται ότι διανύουμε μια καλή χρονιά, καθώς το υδάτινο ισοζύγιο δεν είναι αρνητικό, λόγω των πολλών βροχοπτώσεων των προηγούμενων μηνών. «Το ισοζύγιο του νερού πάει σχετικά καλά γιατί είχαμε βροχές, όμως επειδή έχουμε πρόβλημα με την έλλειψη νερού πρέπει να κάνουμε οικονομία και να μην το σπαταλάμε σε ποτίσματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν το περισσότερο εξατμίζεται», σημείωσε ο αρμόδιος αντινομάρχης, Δημήτριος Τζηρίτης.
Σημειώνεται ότι με την άρδευση κατά τη διάρκεια της ημέρας το 40% του νερού εξατμίζεται πριν πέσει στο έδαφος, ενώ το 20% εξατμίζεται προτού απορροφηθεί, με αποτέλεσμα οι απώλειες να ξεπερνούν το 55%.
ΔΕΗ... σεις για ρεύμα
Η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αποτελεί το δεύτερο «πονοκέφαλο», όμως και σ' αυτόν τον τομέα λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών αλλά και τις γενικότερης οικονομίας στην οποία υποβάλλονται φέτος οι Ελληνες, η κατάσταση είναι καλύτερη από προηγούμενες χρονιές.
Μέχρι πριν από λίγες ημέρες, η κατανάλωση ηλεκτρικού στη Χαλκιδική ήταν μειωμένη σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές, ενώ και στη Θεσσαλονίκη η πτώση ξεπέρασε το 10%, καθώς η μέση ημερήσια κατανάλωση σε ώρες αιχμής έφτασε στις υψηλότερες τιμές στα 950 MW στις αρχές Ιουλίου, έναντι 1.050 MW πέρυσι. Τις τελευταίες ημέρες, η κατανάλωση κινούνται περίπου στα 700 MW λόγω της απουσίας των περισσότερων κατοίκων, αλλά κυρίως χάρη στις καιρικές συνθήκες που ευνοούν για τη μη χρησιμοποίηση των ενεργοβόρων κλιματιστικών συσκευών.
Κυκλοφοριακό κομφούζιο
Σε μείζον πρόβλημα και φέτος αναδεικνύεται το κυκλοφοριακό, τόσο κατά την έξοδο και επιστροφή του Σαββατοκύριακου όσο και στις εσωτερικές μετακινήσεις που γίνονται σε Κασσάνδρα και Σιθωνία. «Οι περισσότεροι δρόμοι κατασκευάστηκαν πριν από 45 χρόνια και σήμερα πρέπει να δεχτούν περισσότερα από 100.000 οχήματα την ημέρα. Ακόμη και το κεντρικό οδικό δίκτυο περνάει μέσα από χωριά, όπως η Καλλιθέα, το Πευκοχώρι κ.ά., με επιχειρήσεις και σπίτια εκατέρωθεν του δρόμου. Αναπόφευκτα η κυκλοφορία αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τη στάθμευση, εντός των οικισμών. Οσες φορές επιχειρήσαμε να ελέγξουμε τη στάθμευση όπου δημιουργούνταν προβλήματα, είχαμε τις αντιδράσεις επαγγελματιών, που περιμένουν αυτές τις μέρες για να δουλέψουν», τονίζει ο Κωνσταντίνος Παπουτσής, αστυνομικός διευθυντής Χαλκιδικής.
aggelioforos.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!