ΤΗΣ ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Στα... σκαριά βρίσκονται πέντε νέες λεωφορειολωρίδες στη Θεσσαλονίκη, συνολικού μήκους περίπου 11 χιλιομέτρων. Οι νέες λεωφορειολωρίδες υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμες μέχρι το τέλος του έτους, ενώ η πρώτη θα λειτουργήσει μέσα στο Σεπτέμβριο.
Από την οδό Εθνικής Αντιστάσεως θα αρχίσει η επέκταση του μέτρου της εφαρμογής λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας των αστικών, βάζοντας τέλος στην απίστευτη ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά χιλιάδες κάτοικοι της ανατολικής Θεσσαλονίκης, οι οποίοι προσπαθούν να μεταβούν στο κέντρο της πόλης με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Διπλοπαρκαρισμένα, ορισμένες φορές ακόμη και τριπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, οι οδηγοί των οποίων σταματούν προκειμένου να «πεταχτούν» στις τράπεζες αλλά και τα καταστήματα της περιοχής, έχουν ως συνέπεια να μπλοκάρουν τα λεωφορεία και να ταλαιπωρούνται οδηγοί και επιβάτες.
Η δημιουργία της συγκεκριμένης λεωφορειολωρίδας παρέμενε επί χρόνια σχέδιο επί χάρτου, καθώς «σκόνταφτε» στο δήμο Καλαμαριάς, ο οποίος ζητούσε την ανακατασκευή του οδοστρώματος της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, προκειμένου να δώσει το «πράσινο φως».
Τελικά, με την ανακατασκευή του οδοστρώματος, που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις μέρες και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα ή το αργότερο στις αρχές του Σεπτέμβρη, η λεωφορειολωρίδα θα γίνει πραγματικότητα, όπως, εξάλλου, προανήγγειλε και ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος την περασμένη Παρασκευή επιθεώρησε τα έργα.
Εξάλλου, ταυτόχρονα με την ανακατασκευή του οδοστρώματος γίνεται τακτοποίηση των πεζοδρομίων και των θέσεων στάθμευσης των αυτοκινήτων.
«Μετά την ολοκλήρωση των έργων, έχοντας ήδη τη σύμφωνη γνώμη όλων των φορέων, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην κατασκευή λεωφορειολωρίδας», δηλώνει ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης.
Συν τέσσερις
Εκτός, όμως, από τη λεωφορειολωρίδα στην Εθνικής Αντιστάσεως, άλλες τέσσερις βρίσκονται στα σκαριά, σε ισάριθμες οδούς, αυτήν τη φορά στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, τη λεωφόρο Στρατού, τη Γεωργίου Παπανδρέου και την Αγγελάκη.
Για να προχωρήσουν αυτές οι τέσσερις λεωφορειολωρίδες απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του δήμου Θεσσαλονίκης. Οπως σημειώνει ο αντιδήμαρχος Δημοτικών Εργων και Κυκλοφορίας, Βαγγέλης Δημητρίου, «είμαστε σύμφωνοι με την πρόταση του ΟΑΣΘ, ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να ξαναδούμε. Λέμε 'ναι' στη δημιουργία λεωφορειολωρίδας στην Αλεξάνδρου Παπαναστασίου (από τη συμβολή της με τη λεωφόρο Στρατού μέχρι τη συμβολή της με την Κωνσταντίνου Καραμανλή), στη Γεωργίου Παπανδρέου (από τη συμβολή της με τη Μ. Αλεξάνδρου μέχρι τη συμβολή της με τη Θ. Σοφούλη), ενώ πρέπει να ξαναδούμε την Αγγελάκη».
Ειδική αναφορά κάνει ο κ. Δημητρίου στη λεωφόρο Στρατού, για την οποία λέει ότι «συμφωνούμε να γίνει λεωφορειολωρίδα από τη συμβολή της με την Αλεξάνδρου Παπαναστασίου μέχρι τη συμβολή της με την Καυταντζόγλου. Στο υπόλοιπο τμήμα της, μέχρι τη ΧΑΝΘ, επειδή υπάρχει ποδηλατόδρομος, το ζήτημα πρέπει να επανεξεταστεί».
Ο ΟΑΣΘ
Την ικανοποίησή του για το ότι επιτέλους η επέκταση του μέτρου των λεωφορειολωρίδων προχωρά εκφράζει ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Χρήστος Στεφανίδης. «Ευχαριστούμε τους δήμους που κάνουν αποδεκτό το αίτημά μας. Η δημιουργία λεωφορειολωρίδων στη Θεσσαλονίκη κατά το παρελθόν συνέβαλε στο να αυξηθεί η ταχύτητα των αστικών και να αναβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε στους επιβάτες μας. Η επέκταση του μέτρου θα συμβάλει στο να γίνει ακόμη πιο αξιόπιστο το πρόγραμμα των δρομολογίων μας. Εμμένουμε στη χρήση των λεωφορειολωρίδων αποκλειστικά από τα λεωφορεία, όπως γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις», υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης.
Το δ.σ. του ΟΑΣΘ θα χρηματοδοτήσει με περίπου 400.000 – 450.000 ευρώ την κατασκευή των λεωφορειολωρίδων, ενώ επιπλέον κονδύλι θα διατεθεί προκειμένου να τοποθετηθούν κάμερες.
«Επιτέλους, τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα ανακουφιστούν», σημειώνει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης. Ειδική αναφορά κάνει στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως, απ' όπου διέρχονται λεωφορειακές γραμμές -κορμοί για την πόλη («2», «3», «8» και «78»). «Το ζητούμενο είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Και οι λεωφορειολωρίδες συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υπηρεσιών απέναντι στον επιβάτη», υπογραμμίζει ο κ. Αγγελούδης. AGGELIOFOROS.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!